Regulamin
Regulamin rozgrywek piłkarskich Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
& 1 Organizator
- Rozgrywki organizowane są przez Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie zwane dalej SLALP.
- 2. Organizacji zapisów, ustalenia opłat za udział, podział drużyn na ligi, ustalenia terminarza, wymierzania kar itp. dokonuje Zarząd Stowarzyszenia.
& 2 Cele
- Celem SLALP jest popularyzacja, rozwijanie i propagowanie amatorskiej piłki nożnej oraz idei Fair Play.
& 3 Kontakt
- Oficjalnym źródłem informacji o rozgrywkach i decyzjach zarządu jest:
* www.szostki.com.pl – strona internetowa Stowarzyszenia
* www.facebook.com/LegionowskaLigaSzostek – oficjalny fanpage rozgrywek
* slalp@slalp.com.pl – adres e-mail
* 732-866-667 i 731-466-667 – oficjalne numery telefonu Stowarzyszenia
2.ZGŁOSZENIE DO ROZGRYWEK
& 4 Zasady przystąpienia drużyny
- Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania niniejszego regulaminu rozgrywek, uchwał zarządu oraz wszelkich regulaminów korzystania z obiektów sportowych na których odbywają się rozgrywki SLALP.
- Warunkiem zgłoszenia drużyny do rozgrywek SLALP jest kontakt e-mailowy lub telefoniczny z prezesem bądź vice-prezesem zarządu SLALP.
Zgłoszenie powinno zawierać: nazwę drużyny, imiona i nazwiska zawodników drużyny (minimum 8 zawodników a maksymalnie 20) oraz dane kapitana wraz z numer telefonu i adresem e-mail.
Po akceptacji zgłoszenia przedstawiciel drużyny zostanie pokierowany do panelu drużyny na stronie internetowej rozgrywek. Tam wprowadza dane drużyny oraz zawodników.
- Każdy z kapitanów jest zobowiązany zapoznać z regulaminem zawodników występujących w jego drużynie.
& 5 Opłaty
- Drużyna zgłasza się do rozgrywek poprzez wpłacenie wpisowego w terminie ustalonym przez zarząd.
- Kwota wpisowego jest ustalana przez zarząd przed rozpoczęciem każdej rundy.
- Brak wpłaty w terminie ustalonym skutkuje brakiem przyjęcia drużyny do rozgrywek.
- W przypadku wycofania się lub wykluczenia drużyny, opłaty nie zostają zwrócone.
& 6 Uczestnictwo
- W rozgrywkach udział brać mogą zawodnicy którzy ukończyli 16-sty rok życia. Niepełnoletni zawodnicy zobowiązani są dostarczyć do organizatora pisemną deklarację prawnego opiekuna wyrażającego zgodę na udział w rozgrywkach.
- Liczba zawodników zrzeszonych w klubach jest nieograniczona.
- Zawodnik może grać tylko w drużynie, na listę której został wpisany w momencie zgłaszania drużyny do rozgrywek.
- Zmiana zespołu w którym występuje zawodnik może nastąpić tylko w przewie zimowej rozgrywek.
- Nowi zawodnicy mogą być zgłaszani w trakcie rozgrywek jednak nie później niż do zakończenia 3 kolejki rozpoczętej rundy.
- Kapitan zgłaszając nowego zawodnika powinien:
– dodać go w panelu drużyny na stronie internetowej rozgrywek
-wysłać e-mail na skrzynkę stowarzyszenia z informacją o zgłoszeniu
- Udział w meczu nieuprawnionego zawodnika skutkuje przyznaniem walkowera drużynie przeciwnej.
- W przypadku udowodnienia gry zawodnika w innej drużynie niż wskazuje zgłoszenie, zarząd może wykluczyć zawodnika z gry w rozgrywkach na czas nieokreślony.
- ORGANIZACJA ROZGRYWEK
& 7 Terminarz
- Rozgrywki odbywają się systemem jesień – wiosna.
- Mecze w ramach rozgrywek odbywają się w soboty i niedzielę – z zastrzeżeniem, że mecze lig pierwszej i drugiej odbywają się w niedzielę a mecze lig pozostałych w soboty. W uzasadnionych przypadkach mecz może odbyć się w innym terminie niż wynika z niniejszego punktu.
- 3. Dokładane terminy meczów wraz z przypisanymi boiskami określa zarząd najpóźniej do środy poprzedzającej daną kolejkę.
- Kolejka może być odwołana w każdej chwili przez decyzje zarządu w sytuacji braku dostępności boiska, przez warunki atmosferyczne lub inne czynniki uniemożliwiające grę.
- Każda drużyna raz w sezonie może wystąpić z prośbą o nierozpisywanie w terminarzu na najbliższą kolejkę. Ważne aby taka prośba pojawiła się przed publikacją terminarza. Terminarz pojawia się we wtorki bądź środy na oficjalnym fanpage’u w serwisie Facebook. Po publikacji prośby nie będą rozpatrywane.
- Mecze ostatnich dwóch kolejek sezonu nie mogą być odwołane.
& 8 Skład ligi
- Każda liga liczyć może maksymalnie 12 zespołów. Najniższa liga danego sezonu składa się z drużyn pozostałych. Przydziału do lig dokonuje zarząd po zamknięciu okresu przyjmowania zapisów.
- Wycofanie się lub dyskwalifikacja drużyny oznacza, że w następnym sezonie ma ona prawo ubiegać się o prawo gry w najniższej klasie rozgrywek.
& 9 Spadki i awanse
- Dwa najlepsze zespoły uzyskują awans do ligi wyższej natomiast dwa najsłabsze zespoły spadają automatycznie do ligi niższej.
- Na koniec sezonu zespoły z miejsc trzecich i dziesiątych poszczególnych lig tworzą pary barażowe. Zgodnie z przyjętymi zasadami zwycięzcy par grają w lidze wyższej.
& 10 Klasyfikacja
- O miejscu w tabeli końcowej decydują w kolejności:
– liczba zdobytych punktów
– różnica miedzy bramkami strzelonymi a straconymi
– liczba strzelonych bramek
– mecz bezpośredni
- Drużyna, która została wycofana lub wykluczona z rozgrywek zostaje sklasyfikowana na ostatnim miejscu a jej wyniki do końca rundy są zweryfikowane jako walkowery na korzyść przeciwnika.
& 11 Punktacja
- Wprowadza się następującą punktację:
-3 punkty za zwycięstwo
-1 punkt za remis
-0 punktów za przegraną
– (-1) punkt za walkower
- Walkower oznacza przyznanie wyniku 5:0.
& 12 Nagrody
- Nagrody w formie voucherów, pucharów, medali oraz statuetek dla najlepszych drużyn i zawodników przyznaje zarząd na corocznym spotkaniu kończącym sezon. Kwoty voucherów ustalają organizatorzy.
- PRZEPISY W GRZE
& 13 Przepisy w grze
- W grze obowiązują przepisy PZPN z poprawkami zamieszczonymi w niniejszym regulaminie. W szczególności nie obowiązuje przepis o spalonym.
- Wszystkie rzuty wolne są bezpośrednie.
- Wszystkie rzuty wolne są wykonywane na gwizdek.
- Odległość muru drużyny przeciwnej od piłki ustala się na minimum 6 metrów.
- Rzut karny wykonuje się z odległości 9 metrów.
& 14 Czas gry
- Mecz trwa 2×25 minut wraz z 5 minutową przerwą.
& 15 Warunki odbycia spotkania
- Drużyna rozpoczyna mecz w 6-osobowym składzie z wyróżnionym bramkarzem.
- Drużyna może rozpocząć mecz w minimum 4-osobowym składzie. W przypadku mniejszej ilości graczy sędzia ma obowiązek przyznać walkower drużynie przeciwnej.
- Oczekiwanie na drużynę przeciwną trwa maksymalnie 5 minut od ustalonej godziny spotkania.
- W celu ewentualnego sprawdzenia tożsamości każdy zawodnik powinien posiadać przy sobie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
& 16 Zmiany w trakcie meczu
- Ilość zmian dokonanych podczas meczu jest nieograniczona. Zmian dokonujemy w strefie boiska wskazanej przez sędziego. Nowy zawodnik może pojawić się na boisku gdy zmieniający go opuści boisko.
- W przypadku źle przeprowadzonej zmiany sędzia może ukarać drużynę karą 2-wóch minut.
& 17 Ograniczenia
- Sędzia może nie dopuścić do gry zawodnika pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- W rozgrywkach obowiązuje zakaz gry w butach z metalowymi kołkami, a także w każdym innym obuwiu stanowiącym zagrożenie dla zawodników. Sędzia nie ma obowiązku sprawdzać obuwia przed rozpoczęciem spotkania. Kapitan może w każdej chwili zwrócić się z wnioskiem o sprawdzenie obuwia graczy przeciwnej drużyny.
- Drużyna, w której występuje gracz w niedozwolonym obuwiu może zostać ukarana walkowerem a zawodnik zawieszony.
- KARY
& 18 Zasady udzielania kar
- Interpretacja kary za faule i nie sportowe zachowanie zawodników w trakcie spotkania należy do prowadzącego spotkanie sędziego, od jego decyzji nie ma odwołań.
- Kara obowiązuje przez cały czas jej trwania. Zdobyta bramka nie przerywa jej odbycia.
- Obowiązują kary wykluczenia na: 2 minuty,5 minut oraz czerwona kartka. Zawodnik ukarany czerwona kartką nie może ponownie pojawić się na boisku. Po pięciu minutach wejść może inny zawodnik.
- Tylko sędzia prowadzący spotkanie może zezwolić na wejście zawodnika ukaranego karą. Wejście bez zgody arbitra skutkuje kolejną karą.
- W przypadku ukarania karą bramkarza, karę może odbyć dowolny zawodnik z pola. Wyjątkiem jest czerwona kartka.
- Jeśli zawodnik zachowuje się w sposób obraźliwy pod adresem sędziego lub zawodników drużyny przeciwnej i czyni to z ławki rezerwowych – może on zostać ukarany karą minutową. Wówczas boisko opuszcza dowolny zawodnik ukaranej drużyny.
- W przypadku niezastosowania się zawodnika do kary sędziego, ten ma prawo przerwać zawody i przyznać walkowera drużynie przeciwnej.
& 19 Wymiary kar
- Interpretacja wymiaru kary zależy wyłącznie od prowadzącego mecz sędziego.
& 20 Przerwanie spotkania
- W przypadku czynnego znieważenia sędziego ma on prawo natychmiast zakończyć mecz. Wynik zostanie zweryfikowany jako walkower przeciwko drużynie której zawodnik zawinił.
- Jeżeli sędzia przerwie spotkanie przed upływem regulaminowego czasu gry, z przyczyn niezależnych od organizatorów, obu drużyn czy kibiców drużyn wówczas spotkanie należy powtórzyć w terminie dogodnym dla obydwu drużyn zaczynając od minuty w której mecz został przerwany.
& 21 Zawieszenie zawodnika
- Zawodnik jest zobowiązany do godnego zachowania przez cały czas przebywania na stadionie, także kiedy nie uczestniczy czynnie w zawodach. Za niesportowe zachowanie (bójki, wyzwiska, ubliżanie) wobec sędziego, kibiców czy organizatorów zarząd może zawiesić lub wykluczyć zawodnika.
- Zawieszenia wynikające z otrzymania czerwonej kartki są rozpatrywane indywidualnie w zależności od przewinienia gracza.
& 22 Wykluczenia drużyny
- Trzy walkowery oddane w jednej rundzie są równoznaczne z wykluczeniem drużyny z rozgrywek.
- 2. Drużyna może być wykluczona wskutek rażących naruszeń regulaminu rozgrywek oraz obiektu.
- Zarząd w zależności od okoliczności może zastosować karę dyskwalifikacji całkowitej. Wszyscy zawodnicy występujący w drużynie zostają zawieszeni do końca sezonu. Ponadto w następnej edycji rozgrywek w jednej drużynie nie może występować więcej niż 4 zawodników wykluczonego zespołu.
& 23 Osoby towarzyszące
- Wszystkie zespoły, odpowiedzialne są za osoby im towarzyszące. W przypadku rażącego zachowania się osób towarzyszących, zarząd może zweryfikować wynik meczu, ukarać drużynę odjęciem punktów a nawet wykluczyć zespół z rozgrywek SLALP.
& 24 Odpowiedzialność za szkody
- Za spowodowanie szkód materialnych na terenie obiektu, na którym rozgrywane są mecze drużyna odpowiada materialnie do wysokości powstałej szkody w/g wskazania przez administratora obiektu. Dodatkowo karę na zespół może nałożyć organizator SLALP.
- SĘDZIOWANIE I OBSŁUGA BOISK
& 26 Obowiązki sędziego
- Sędzia zobowiązany jest do prawidłowego wypełniania i podpisania protokołu meczowego.
- Sędzia bierze na siebie odpowiedzialność za sprzęt powierzony mu do organizacji rozgrywek.
- Sędzia rozgrywek SLALP powinien znać aktualne i obowiązujące przepisy gry w piłkę nożną oraz zachowywać się zgodnie z przyjętymi normami stowarzyszenia.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
& 27 Odpowiedzialność Organizatora
- Rozgrywki odbywają się na zasadzie dobrowolności. SLALP nie ponosi odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i ewentualnych, wynikłych z tego kontuzji, wypadków i urazów. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach SLALP powinni we własnym zakresie poddać się badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia.
- SLALP nie ponosi odpowiedzialności prawnej za kontuzje, wypadki i urazy oraz koszty leczenia wynikłe z tytułu udziału w rozgrywkach.
- SLALP nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku utraty mienia w trakcie trwania rozgrywek.
- Każdy zawodnik grający w rozgrywkach SLALP robi to na własną odpowiedzialność.
& 28 Kwestie sporne
- W kwestiach nieuregulowanych regulaminem obowiązują przepisy PZPN.
- Zarząd w sytuacjach nietypowych bądź spornych zastrzega sobie prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia oraz powyższego regulaminu.
- Zażalenia, wszelkie sprawy organizacyjne należy zgłaszać e-mailowo lub telefonicznie na podane wyżej dane kontaktowe organizatora.
Zarząd
„Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie”
REGULAMIN KORZYSTANIA Z BOISKA ZE SZTUCZNĄ NAWIERZCHNIĄ TRAWIASTĄ NA STADIONIE MIEJSKIM W LEGIONOWIE, UL. PARKOWA 27
- 1
- Niniejszy Regulamin określa zasady wynajmu boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą zlokalizowanego na terenie Stadionu Miejskiego w Legionowie przy ul. Parkowej 27.
Właścicielem boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą na Stadionie Miejskim w Legionowie jest KZB Legionowo Sp. z o.o.
- 2
- Osoby korzystające z boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą – zwanego dalej Boiskiem, zobowiązane są do przestrzegania regulaminu korzystania ze Stadionu Miejskiego im. ks. płk Jana Mrugacza oraz niniejszego regulaminu.
2.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
- Boisko może być wynajmowane podmiotom gospodarczym i osobom fizycznym, w tym grupom zorganizowanym.
- 3
- Boisko jest czynne codziennie w godzinach otwarcia Stadionu Miejskiego, w tym: – godz. 8.00-15.00 – zajęcia w ramach wychowania fizycznego, – godz. 15.00-16.00 – przerwa techniczna, – godz. 16.00-22.00 – wynajem.
- Prawo do korzystania z Boiska mają podmioty gospodarcze i osoby fizyczne, w tym grupy zorganizowane, po rezerwacji dokonanej wcześniej u właściciela obiektu i zawarciu stosownej umowy.
- W wypadku wynajmu Boiska przez grupę zorganizowaną umowę podpisuje osoba wskazana przez członków grupy.
- W wypadku wynajmu Boiska przez grupę zorganizowaną odpowiedzialność za działania członków grupy w czasie trwania wynajmu ponosi osoba, która podpisała umowę.
- Za wynajem boiska korzystający opłaca czynsz wg stawek określonych w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
- W wypadku, gdy wynajmem boiska zainteresowana jest w jednym czasie większa liczba korzystających , wyboru dokonuje się w oparciu o następujące kryteria: a) przebieg dotychczasowej współpracy z KZB Legionowo Sp. z o.o., b) zasięg społeczny prowadzonych zajęć.
- O zawarcie umowy najmu mogą się ubiegać jedynie te podmioty gospodarcze i osoby fizyczne, w tym grupy zorganizowane, które na dzień składania wniosku nie posiadają w stosunku do KZB Legionowo Sp. z o.o. zadłużenia z jakiegokolwiek tytułu.
- Zorganizowane grupy młodzieżowe ( uczestnicy do 18-stego roku życia ) mogą korzystać z Boiska tylko pod opieką nauczyciela, instruktora lub innej osoby dorosłej, którzy ponoszą odpowiedzialność za grupę.
- Wejście na Boisko możliwe jest tylko w stroju sportowym i obuwiu dostosowanym do gry na sztucznej trawie (płaska podeszwa, korkotrampki, korki lane).
- Wszyscy użytkownicy Boiska zobowiązani są do zachowania czystości i dbania o znajdujące się na nim urządzenia.
- 4
- Zabrania się wnoszenia i spożywania na terenie boiska alkoholu oraz wnoszenia opakowań szklanych czy innych przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla korzystających.
- Przebywanie na terenie boiska osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających jest zabronione.
- Na terenie boiska obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
- 5
- Zabrania się wprowadzania i poruszania po boisku rowerami i innymi pojazdami.
- Osoby, które zniszczą lub uszkodzą sprzęt i urządzenia boiska, bądź ich opiekunowie prawni, ponoszą odpowiedzialność materialną za dokonane zniszczenia, przy czym będzie ona proporcjonalna do wielkości zniszczeń i wartości zniszczonego lub uszkodzonego mienia.
- Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy niniejszego regulaminu będą usuwane z Boiska oraz mogą być pociągnięte do odpowiedzialności karno – administracyjnej.
- Nadzór nad Boiskiem oraz kontrolę realizacji zapisów niniejszego regulaminu pełni właściciel obiektu – Kierownik Stadionu lub osoba przez niego upoważniona.