szostki.com.pl

Wyniki

Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie

Regulamin

Regulamin rozgrywek piłkarskich Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie.

1.POSTANOWIENIA OGÓLNE

& 1 Organizator

  1. Rozgrywki organizowane są przez Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie zwane dalej SLALP.
  2. 2. Organizacji zapisów, ustalenia opłat za udział, podział drużyn na ligi, ustalenia terminarza, wymierzania kar itp. dokonuje Zarząd Stowarzyszenia.

& 2 Cele

  1. Celem SLALP jest popularyzacja, rozwijanie i propagowanie amatorskiej piłki nożnej oraz idei Fair Play.

& 3 Kontakt

  1. Oficjalnym źródłem informacji o rozgrywkach i decyzjach zarządu jest:

* www.szostki.com.pl – strona internetowa Stowarzyszenia

www.facebook.com/LegionowskaLigaSzostek – oficjalny fanpage rozgrywek

* slalp@slalp.com.pl – adres e-mail

* 732-866-667 i 731-466-667 – oficjalne numery telefonu Stowarzyszenia

 

2.ZGŁOSZENIE DO ROZGRYWEK

& 4 Zasady przystąpienia drużyny

  1. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania niniejszego regulaminu rozgrywek, uchwał zarządu oraz wszelkich regulaminów korzystania z obiektów sportowych na których odbywają się rozgrywki SLALP.
  2. Warunkiem zgłoszenia drużyny do rozgrywek SLALP jest kontakt e-mailowy lub telefoniczny z prezesem bądź vice-prezesem zarządu SLALP.

Zgłoszenie powinno zawierać: nazwę drużyny, imiona i nazwiska zawodników drużyny (minimum 8 zawodników a maksymalnie 20) oraz dane kapitana wraz z numer telefonu i adresem e-mail.

Po akceptacji zgłoszenia przedstawiciel drużyny zostanie pokierowany do panelu drużyny na stronie internetowej rozgrywek. Tam wprowadza dane drużyny oraz zawodników.

  1. Każdy z kapitanów jest zobowiązany zapoznać z regulaminem zawodników występujących w jego drużynie.

& 5 Opłaty

  1. Drużyna zgłasza się do rozgrywek poprzez wpłacenie wpisowego w terminie ustalonym przez zarząd.
  2. Kwota wpisowego jest ustalana przez zarząd przed rozpoczęciem każdej rundy.
  3. Brak wpłaty w terminie ustalonym skutkuje brakiem przyjęcia drużyny do rozgrywek.
  4. W przypadku wycofania się lub wykluczenia drużyny, opłaty nie zostają zwrócone.

& 6 Uczestnictwo

  1. W rozgrywkach udział brać mogą zawodnicy którzy ukończyli 16-sty rok życia. Niepełnoletni zawodnicy zobowiązani są dostarczyć do organizatora pisemną deklarację prawnego opiekuna wyrażającego zgodę na udział w rozgrywkach.
  2. Liczba zawodników zrzeszonych w klubach jest nieograniczona.
  3. Zawodnik może grać tylko w drużynie, na listę której został wpisany w momencie zgłaszania drużyny do rozgrywek.
  4. Zmiana zespołu w którym występuje zawodnik może nastąpić tylko w przewie zimowej rozgrywek.
  5. Nowi zawodnicy mogą być zgłaszani w trakcie rozgrywek jednak nie później niż do zakończenia 3 kolejki rozpoczętej rundy.
  6. Kapitan zgłaszając nowego zawodnika powinien:

– dodać go w panelu drużyny na stronie internetowej rozgrywek

-wysłać e-mail na skrzynkę stowarzyszenia z informacją o zgłoszeniu

  1. Udział w meczu nieuprawnionego zawodnika skutkuje przyznaniem walkowera drużynie przeciwnej.
  2. W przypadku udowodnienia gry zawodnika w innej drużynie niż wskazuje zgłoszenie, zarząd może wykluczyć zawodnika z gry w rozgrywkach na czas nieokreślony.
  3. ORGANIZACJA ROZGRYWEK

& 7 Terminarz

  1. Rozgrywki odbywają się systemem jesień – wiosna.
  2. Mecze w ramach rozgrywek odbywają się w soboty i niedzielę – z zastrzeżeniem, że mecze lig pierwszej i drugiej odbywają się w niedzielę a mecze lig pozostałych w soboty. W uzasadnionych przypadkach mecz może odbyć się w innym terminie niż wynika z niniejszego punktu.
  3. 3. Dokładane terminy meczów wraz z przypisanymi boiskami określa zarząd najpóźniej do środy poprzedzającej daną kolejkę.
  4. Kolejka może być odwołana w każdej chwili przez decyzje zarządu w sytuacji braku dostępności boiska, przez warunki atmosferyczne lub inne czynniki uniemożliwiające grę.
  5. Każda drużyna raz w sezonie może wystąpić z prośbą o nierozpisywanie w terminarzu na najbliższą kolejkę. Ważne aby taka prośba pojawiła się przed publikacją terminarza. Terminarz pojawia się we wtorki bądź środy na oficjalnym fanpage’u w serwisie Facebook. Po publikacji prośby nie będą rozpatrywane.
  6. Mecze ostatnich dwóch kolejek sezonu nie mogą być odwołane.

& 8 Skład ligi

  1. Każda liga liczyć może maksymalnie 12 zespołów. Najniższa liga danego sezonu składa się z drużyn pozostałych. Przydziału do lig dokonuje zarząd po zamknięciu okresu przyjmowania zapisów.
  2. Wycofanie się lub dyskwalifikacja drużyny oznacza, że w następnym sezonie ma ona prawo ubiegać się o prawo gry w najniższej klasie rozgrywek.

& 9 Spadki i awanse

  1. Dwa najlepsze zespoły uzyskują awans do ligi wyższej natomiast dwa najsłabsze zespoły spadają automatycznie do ligi niższej.
  2. Na koniec sezonu zespoły z miejsc trzecich i dziesiątych poszczególnych lig tworzą pary barażowe. Zgodnie z przyjętymi zasadami zwycięzcy par grają w lidze wyższej.

& 10 Klasyfikacja

  1. O miejscu w tabeli końcowej decydują w kolejności:

– liczba zdobytych punktów

– różnica miedzy bramkami strzelonymi a straconymi

– liczba strzelonych bramek

– mecz bezpośredni

  1. Drużyna, która została wycofana lub wykluczona z rozgrywek zostaje sklasyfikowana na ostatnim miejscu a jej wyniki do końca rundy są zweryfikowane jako walkowery na korzyść przeciwnika.

& 11 Punktacja

  1. Wprowadza się następującą punktację:

-3 punkty za zwycięstwo

-1 punkt za remis

-0 punktów za przegraną

– (-1) punkt za walkower

  1. Walkower oznacza przyznanie wyniku 5:0.

& 12 Nagrody

  1. Nagrody w formie voucherów, pucharów, medali oraz statuetek dla najlepszych drużyn i zawodników przyznaje zarząd na corocznym spotkaniu kończącym sezon. Kwoty voucherów ustalają organizatorzy.

 

  1. PRZEPISY W GRZE

            & 13 Przepisy w grze

  1. W grze obowiązują przepisy PZPN z poprawkami zamieszczonymi w niniejszym regulaminie. W szczególności nie obowiązuje przepis o spalonym.
  2. Wszystkie rzuty wolne są bezpośrednie.
  3. Wszystkie rzuty wolne są wykonywane na gwizdek.
  4. Odległość muru drużyny przeciwnej od piłki ustala się na minimum 6 metrów.
  5. Rzut karny wykonuje się z odległości 9 metrów.

& 14 Czas gry

  1. Mecz trwa 2×25 minut wraz z 5 minutową przerwą.

& 15 Warunki odbycia spotkania

  1. Drużyna rozpoczyna mecz w 6-osobowym składzie z wyróżnionym bramkarzem.
  2. Drużyna może rozpocząć mecz w minimum 4-osobowym składzie. W przypadku mniejszej ilości graczy sędzia ma obowiązek przyznać walkower drużynie przeciwnej.
  3. Oczekiwanie na drużynę przeciwną trwa maksymalnie 5 minut od ustalonej godziny spotkania.
  4. W celu ewentualnego sprawdzenia tożsamości każdy zawodnik powinien posiadać przy sobie dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

& 16 Zmiany w trakcie meczu

  1. Ilość zmian dokonanych podczas meczu jest nieograniczona. Zmian dokonujemy w strefie boiska wskazanej przez sędziego. Nowy zawodnik może pojawić się na boisku gdy zmieniający go opuści boisko.
  2. W przypadku źle przeprowadzonej zmiany sędzia może ukarać drużynę karą 2-wóch minut.

& 17 Ograniczenia

  1. Sędzia może nie dopuścić do gry zawodnika pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
  2. W rozgrywkach obowiązuje zakaz gry w butach z metalowymi kołkami, a także w każdym innym obuwiu stanowiącym zagrożenie dla zawodników. Sędzia nie ma obowiązku sprawdzać obuwia przed rozpoczęciem spotkania. Kapitan może w każdej chwili zwrócić się z wnioskiem o sprawdzenie obuwia graczy przeciwnej drużyny.
  3. Drużyna, w której występuje gracz w niedozwolonym obuwiu może zostać ukarana walkowerem a zawodnik zawieszony.
  4. KARY

& 18 Zasady udzielania kar

  1. Interpretacja kary za faule i nie sportowe zachowanie zawodników w trakcie spotkania należy do prowadzącego spotkanie sędziego, od jego decyzji nie ma odwołań.
  2. Kara obowiązuje przez cały czas jej trwania. Zdobyta bramka nie przerywa jej odbycia.
  3. Obowiązują kary wykluczenia na: 2 minuty,5 minut oraz czerwona kartka. Zawodnik ukarany czerwona kartką nie może ponownie pojawić się na boisku. Po pięciu minutach wejść może inny zawodnik.
  4. Tylko sędzia prowadzący spotkanie może zezwolić na wejście zawodnika ukaranego karą. Wejście bez zgody arbitra skutkuje kolejną karą.
  5. W przypadku ukarania karą bramkarza, karę może odbyć dowolny zawodnik z pola. Wyjątkiem jest czerwona kartka.
  6. Jeśli zawodnik zachowuje się w sposób obraźliwy pod adresem sędziego lub zawodników drużyny przeciwnej i czyni to z ławki rezerwowych – może on zostać ukarany karą minutową. Wówczas boisko opuszcza dowolny zawodnik ukaranej drużyny.
  7. W przypadku niezastosowania się zawodnika do kary sędziego, ten ma prawo przerwać zawody i przyznać walkowera drużynie przeciwnej.

& 19 Wymiary kar

  1. Interpretacja wymiaru kary zależy wyłącznie od prowadzącego mecz sędziego.

& 20 Przerwanie spotkania

  1. W przypadku czynnego znieważenia sędziego ma on prawo natychmiast zakończyć mecz. Wynik zostanie zweryfikowany jako walkower przeciwko drużynie której zawodnik zawinił.
  2. Jeżeli sędzia przerwie spotkanie przed upływem regulaminowego czasu gry, z przyczyn niezależnych od organizatorów, obu drużyn czy kibiców drużyn wówczas spotkanie należy powtórzyć w terminie dogodnym dla obydwu drużyn zaczynając od minuty w której mecz został przerwany.

& 21 Zawieszenie zawodnika

  1. Zawodnik jest zobowiązany do godnego zachowania przez cały czas przebywania na stadionie, także kiedy nie uczestniczy czynnie w zawodach. Za niesportowe zachowanie (bójki, wyzwiska, ubliżanie) wobec sędziego, kibiców czy organizatorów zarząd może zawiesić lub wykluczyć zawodnika.
  2. Zawieszenia wynikające z otrzymania czerwonej kartki są rozpatrywane indywidualnie w zależności od przewinienia gracza.

& 22 Wykluczenia drużyny

  1. Trzy walkowery oddane w jednej rundzie są równoznaczne z wykluczeniem drużyny z rozgrywek.
  2. 2. Drużyna może być wykluczona wskutek rażących naruszeń regulaminu rozgrywek oraz obiektu.
  3. Zarząd w zależności od okoliczności może zastosować karę dyskwalifikacji całkowitej. Wszyscy zawodnicy występujący w drużynie zostają zawieszeni do końca sezonu. Ponadto w następnej edycji rozgrywek w jednej drużynie nie może występować więcej niż 4 zawodników wykluczonego zespołu.

& 23 Osoby towarzyszące

  1. Wszystkie zespoły, odpowiedzialne są za osoby im towarzyszące. W przypadku rażącego zachowania się osób towarzyszących, zarząd może zweryfikować wynik meczu, ukarać drużynę odjęciem punktów a nawet wykluczyć zespół z rozgrywek SLALP.

& 24 Odpowiedzialność za szkody

  1. Za spowodowanie szkód materialnych na terenie obiektu, na którym rozgrywane są mecze drużyna odpowiada materialnie do wysokości powstałej szkody w/g wskazania przez administratora obiektu. Dodatkowo karę na zespół może nałożyć organizator SLALP.

 

  1. SĘDZIOWANIE I OBSŁUGA BOISK

& 26 Obowiązki sędziego

  1. Sędzia zobowiązany jest do prawidłowego wypełniania i podpisania protokołu meczowego.
  2. Sędzia bierze na siebie odpowiedzialność za sprzęt powierzony mu do organizacji rozgrywek.
  3. Sędzia rozgrywek SLALP powinien znać aktualne i obowiązujące przepisy gry w piłkę nożną oraz zachowywać się zgodnie z przyjętymi normami stowarzyszenia.
  4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

& 27 Odpowiedzialność Organizatora

  1. Rozgrywki odbywają się na zasadzie dobrowolności. SLALP nie ponosi odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i ewentualnych, wynikłych z tego kontuzji, wypadków i urazów. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach SLALP powinni we własnym zakresie poddać się badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia.
  2. SLALP nie ponosi odpowiedzialności prawnej za kontuzje, wypadki i urazy oraz koszty leczenia wynikłe z tytułu udziału w rozgrywkach.
  3. SLALP nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku utraty mienia w trakcie trwania rozgrywek.
  4. Każdy zawodnik grający w rozgrywkach SLALP robi to na własną odpowiedzialność.

& 28 Kwestie sporne

  1. W kwestiach nieuregulowanych regulaminem obowiązują przepisy PZPN.
  2. Zarząd w sytuacjach nietypowych bądź spornych zastrzega sobie prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia oraz powyższego regulaminu.
  3. Zażalenia, wszelkie sprawy organizacyjne należy zgłaszać e-mailowo lub telefonicznie na podane wyżej dane kontaktowe organizatora.

 

Zarząd

„Stowarzyszenie Legionowskie Amatorskie Ligi Piłkarskie”

 

 

REGULAMIN KORZYSTANIA Z BOISKA ZE SZTUCZNĄ NAWIERZCHNIĄ TRAWIASTĄ NA STADIONIE MIEJSKIM W LEGIONOWIE, UL. PARKOWA 27

  • 1
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady wynajmu boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą zlokalizowanego na terenie Stadionu Miejskiego w Legionowie przy ul. Parkowej 27.

Właścicielem boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą na Stadionie Miejskim w Legionowie jest KZB Legionowo Sp. z o.o.

  • 2
  1. Osoby korzystające z boiska ze sztuczną nawierzchnią trawiastą – zwanego dalej Boiskiem, zobowiązane są do przestrzegania regulaminu korzystania ze Stadionu Miejskiego im. ks. płk Jana Mrugacza oraz niniejszego regulaminu.

2.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.

  1. Boisko może być wynajmowane podmiotom gospodarczym i osobom fizycznym, w tym grupom zorganizowanym.
  • 3
  1. Boisko jest czynne codziennie w godzinach otwarcia Stadionu Miejskiego, w tym: – godz. 8.00-15.00 – zajęcia w ramach wychowania fizycznego, – godz. 15.00-16.00 – przerwa techniczna, – godz. 16.00-22.00 – wynajem.
  2. Prawo do korzystania z Boiska mają podmioty gospodarcze i osoby fizyczne, w tym grupy zorganizowane, po rezerwacji dokonanej wcześniej u właściciela obiektu i zawarciu stosownej umowy.
  3. W wypadku wynajmu Boiska przez grupę zorganizowaną umowę podpisuje osoba wskazana przez członków grupy.
  4. W wypadku wynajmu Boiska przez grupę zorganizowaną odpowiedzialność za działania członków grupy w czasie trwania wynajmu ponosi osoba, która podpisała umowę.
  5. Za wynajem boiska korzystający opłaca czynsz wg stawek określonych w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
  6. W wypadku, gdy wynajmem boiska zainteresowana jest w jednym czasie większa liczba korzystających , wyboru dokonuje się w oparciu o następujące kryteria: a) przebieg dotychczasowej współpracy z KZB Legionowo Sp. z o.o., b) zasięg społeczny prowadzonych zajęć.
  7. O zawarcie umowy najmu mogą się ubiegać jedynie te podmioty gospodarcze i osoby fizyczne, w tym grupy zorganizowane, które na dzień składania wniosku nie posiadają w stosunku do KZB Legionowo Sp. z o.o. zadłużenia z jakiegokolwiek tytułu.
  8. Zorganizowane grupy młodzieżowe ( uczestnicy do 18-stego roku życia ) mogą korzystać z Boiska tylko pod opieką nauczyciela, instruktora lub innej osoby dorosłej, którzy ponoszą odpowiedzialność za grupę.
  9. Wejście na Boisko możliwe jest tylko w stroju sportowym i obuwiu dostosowanym do gry na sztucznej trawie (płaska podeszwa, korkotrampki, korki lane).
  10. Wszyscy użytkownicy Boiska zobowiązani są do zachowania czystości i dbania o znajdujące się na nim urządzenia.
  • 4
  1. Zabrania się wnoszenia i spożywania na terenie boiska alkoholu oraz wnoszenia opakowań szklanych czy innych przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla korzystających.
  2. Przebywanie na terenie boiska osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających jest zabronione.
  3. Na terenie boiska obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
  • 5
  1. Zabrania się wprowadzania i poruszania po boisku rowerami i innymi pojazdami.
  2. Osoby, które zniszczą lub uszkodzą sprzęt i urządzenia boiska, bądź ich opiekunowie prawni, ponoszą odpowiedzialność materialną za dokonane zniszczenia, przy czym będzie ona proporcjonalna do wielkości zniszczeń i wartości zniszczonego lub uszkodzonego mienia.
  3. Osoby naruszające porządek publiczny lub przepisy niniejszego regulaminu będą usuwane z Boiska oraz mogą być pociągnięte do odpowiedzialności karno – administracyjnej.
  4. Nadzór nad Boiskiem oraz kontrolę realizacji zapisów niniejszego regulaminu pełni właściciel obiektu – Kierownik Stadionu lub osoba przez niego upoważniona.